X
تبلیغات
رایتل

DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

معرفی کتاب حرفه نو

کتاب حرفه نو که به علت زیادی مطالب در دو۲ جلد چاپ شده / توسط آقای نیما عربشاهی ترجمه شده است


اول اینکه آقای نیما عربشاهی مترجم این کتاب، آن را به دو جلد تقسیم کرده. 
دوم اینکه جلد اول این کتاب، از اینجا شروع می شود که در جامعه امریکا افراد تحصیل کرده و مجرب در حرفه های مختلف به سوی بازاریابی شبکه ای گرایش پیدا کرده اند. این افراد در این کتاب، خبرگان نوین نامیده می شوند. خب این به چه معنی است؟ یعنی اینکه عرصه بازاریابی شبکه ای بعد از سالها فراز ونشیبی که علی الخصوص در امریکا طی کرده، حالا قرار است جدی گرفته شود. و این نشانه بسیار مهمی است.
سوم اینکه نویسندگان کتاب بعد از توضیح مفصلی که درباره تغییر گرایشها به کار و خانواده و سبک زندگی می دهند و به هم ریختن پازل موفقیت در امریکا- از جمله درآمد دراز مدت و مطمئن، استقلال مالی، آزادی وقت و داشتن کنترل بر زندگی-  خبر از فروپاشی نظام اقتصادی حال حاضر می دهند. راستی توضیح این جور چیزها به چه درد من و شما می خورد؟ خیلی ساده است! به من و شما می گوید برای شناخت بیشتر فرصت جدیدی به نام بازاریابی شبکه ای ابتدا باید وضعیتی که در دنیای امروز به سر می بریم را خوب بشناسیم تا برای قانع کردن خودمان و دیگران در پذیرش یک دریچه نوین و جایگزین، حرفی برای گفتن داشته باشیم. به خصوص که یکی از خاصیت های این کتاب مثالهای فراوان و آمارهای گوناگون آن است؛ اول برای اینکه موضوع کتاب بهتر جا بیافتد و دوم به این دلیل که نویسندگان کتاب مخاطب خود را افراد دقیق و حرفه ای می دانند.
چهارم اینکه اگر می خواهید با تاریخچه بازاریابی شبکه ای (از کجا شروع شد و چگونه پیش رفت)، ارتباط و تفاوتش با فروش مستقیم، موارد قانونی درباره این صنعت و همچنین وضعیت امروزی آن در جامعه امریکا بدانید،  فصل آخر کتاب را از دست ندهید.
پنجم اینکه بدون شک و تردید این کتاب به درد کسانی که فقط به فکر ورودی گرفتن و د وباره ورودی گرفتن هستند، نمی خورد. این کتاب مناسب افرادی است که این صنعت را جدی گرفته اند ومی خواهند سالها با آن دست و پنجه نرم کنند. به این سبب ناچار هستند که اطلاعاتشان را درباره این صنعت روز به روز بیشتر و بیشتر کنند.. 

قسمتهایی از کتاب:

"...اگر قصد پیوستن به یک فرصت کاری در بازاریابی شبکه ای را دارید باید کتاب حرفه نو نوشته چارلز کینگ و جیمز رابینسن را بخوانید. این کتاب بهترین مژثرترین و به روزترین منبع اطلاعاتی درباره وضعیت بازاریابی چند سطحی (MLM) در آغاز قرن بیست و یکم است....
....بازاریابی شبکه ای که زمانی در نقش آخرین پناه بیچارگان و ناامیدان، آنهایی که در هر کاری شکست خورده بودند، شناخته می شد - با سیمایی جدید و به عنوان جایگاه برندگان وارد هزاره دوم شده است.....
....الگوی قدیمی کار در حال از هم پاشیدن است.....
....پدرم 38 سال واسه یه شرکت داروسازی کار کرد و با یه حقوق بازنشستگی و حشتناک بازنشسته شد..دوست داشتم مثل پدرم بشم. همیشه بهم می گفت که برم دانشگاه تحصیلات عالیه داشته باشم، وارد یکی از بهترین شرکتهای امریکا بشم، سخت کار کنم و حرف زیادی نزنم تا خوشبخت بشم. فلسفه پدرم تا اوایل 1990 واقعاً به درد می خورد. ولی حالا همه چیز عوض شده.....
....شرکتهایی هستند که کارمندان خود را حتی یک دقیقه بیش از نیازشان نگاه نمی دارند. آنها موجودی کالاهای خود را حفظ خواهند کرد ولی علاقه ای به حفظ موجودی کارمندان خود ندارند.....
....خیلی زود فهمیدم که دارم هفت روز هفته رو کار می کنم. اغلب در طول هفته به شرکتها مشاوره می دادم و آخر هفته به پیمانکارا..ولی از دیدگاه خانواده و زندگی ورشکسته بودم. با این که اقتصاد خانواده ام رو تأمین می کردم ولی می دونستم اون شوهر یا پدری که می خواستم برای خانواده باشم نیستم...خانواده ام به من نیاز داشتن و من باید می رفتم پیششون؛ ولی به خاطر کار نکردن 40000 دلار ضرر کردم!....
....معتقدم یکی از بزرگترین کلیدهای رسیدن به موفقیت سریع برای شاغلین موفق در بازاریابی شبکه ای اینه که یه دلیل محکم و قوی در خودشون ایجاد کنن. دلیل من اونقدر بزرگ بود که می تونستم به منفی بافها توجه نکنم...
...تأمین اجتماعی بدون وجود تغییرات در سیستم ورشکست خواهد شد. حتی اگر اضافه بودجه زیاد فعلی محقق شده باشد..آنها تنها چند سال دوام بیشتر برای سیستم کنونی خود خواهند داشت....
...تحقیقات نشان می دهد که اجبار والدین -هر دو- برای کار سخت تر و بیشتر بیرون ماندن از منزل به خاطر کار، صدمات بیشتری بر کودکان وارد می آورد.....
...امید داریم شکاف عمیقی که بین تصورات برخی کارشناسان درباره بازاریابی شبکه ای و شناخت درست بازاریابی شبکه ای ایجاد شده است را از بین ببریم....
...نقش اساسی مجرای بازاریابی شبکه ای سرعت بخشیدن به نقل و انتقال محصولات و خدمات با استفاده از مؤثرترین روش توزیع در بازاریابی یعنی ارتباط شفاهی است....."

*********************************************************************

درباره کتاب:

و اما جلد دوم این کتاب؛ در ابتدای این مجلد برای دادن دیدی مناسب به خوانندگان، درباره واقعیت های از بازاریابی شبکه ای حرف زده می شود که جای بدفهمی و سوءتفاهم بسیار است.دروغهای بازاریابی شبکه ای، توهم اشباع، ادعای درآمد زیاد و تأکید بر پول درآوردن بدون کار کردن وهمچنین مسأله ریزش یا Fail شدن افراد در بازاریابی شبکه ای .
در ادامه درباره 7 روند و گرایش سخن به میان می آید که به بازاریابی شبکه ای چهره ای جدید داده؛ گرایش اول اینکه یک کانال توزیع مؤثر است و استقبال روزافزون بسیاری از شرکتها از این کانال توزیع. دومین گرایش حرفه ای شدن این صنعت است. مثلاً دیگر از جلسات و گردهمایی های هیجانی چندان خبری نیست و بیشتر جلسات تجاری است(دقت کنید!). گرایش سوم را نمی گویم تا گرایش هفتم که شرکتهای نتورک بیشتر به فکر پیدایش خدمات و کالاهای انحصاری ونوآورانه هستند ...
اما چرا این گرایشها را باید بدانیم?  برای اینکه بدانیم صنعتی که امروزه در آن مشغول هستیم، چه تغییراتی کرده وچه تحولاتی را از سر می گذراند و چه سرانجامی خواهد داشت.
فصل 6 و 7 کتاب را مترجم به این دلیل که کمتر به درد من و شما می خورد حذف کرده است. در فصل آخرنویسندگان کتاب ابتدا به این پرداخته اند که هرکس قبل از هر کاری در این صنعت باید به دلیل و خواسته خود را روشن و واضح کند و سپس از 5 نگرانی و ایراد (یا Objection) افراد در ورود به این صنعت، به همراه پاسخ آنها، گفته اند. در نهایت مواردی را که هر فرد در انتخاب یک شرکت باید در نظر بگیرد (آنهم بیشترمتناسب با شرایط جامعه امریکا) را تمام و کمال بیان کرده اند.
در انتهای کتاب 10 دلیل و جریانی که در دنیای امروز (هم در داخل و هم در خارج بازاریابی شبکه ای) به رشد این صنعت و گرایش بیشتر افراد حرفه ای کمک می کند تیتروار آمده است. ناگفته نماند این 10 دلیل در طول دوکتاب با عناوین مختلف توضیح داده شده است.
کمترین فایده ای که جلد دوم حرفه نو برای شما دارد چیست؟ دلتان برای فعالیت در این صنعت محکم تر می شود.دید و نگاهتان به بازاریابی شبکه ای گسترده تر و بازتر می شود و کم کم می فهمید در چه دنیایی قدم گذاشته اید...که البته اینها همه برای فردی که هنوز چیزی از این صنعت نمی داند نیز بسیار مناسب و مفید است.


قسمتهایی از کتاب:

"....چارلز دبلیو کینگ، دکترای مدیریت بازرگانی  خود را از دانشگاه هاروارد گرفته است. او استاد بازاریابی در دانشگاه ایلی نویز واقع در شهر شیکاگو(UIC) است......جیمز دبلیو رابینسن ..سخنرانیهای زیادی در دفاع از بازاریابی شبکه ای و شغل آزاد کرده است. او یکی از چهره های برجسته سیاسی و حکومتی در کالیفرنیا است. هم اکنون آقای رابینسن مقام ارشد اتاق بازرگانی امریکا را دارد......
...تاریخچه اولیه بازاریابی شبکه ای به دست فروشندگانی توانا که ارتباطاتی قوی داشتند نوشته شد. این افراد "نوع الف" روش یافتن مشتری احتمالی و دادن پیشنهاد فروش محصول را -در روند "بزن و بروی" قدیمی فروش به سبک خانه به خانه- به فروشی همراه با حرارت و اشتیاق تبدیل کردند...داستان فروش می بایست جذاب، مسحور کننده و مجاب کننده می بود تا قرارداد فروش بسته می شد و اعضا پرانگیزه می ماندند. اغراق و گزافه گویی مد روز بود....
...دلایل ریزش متعدد و پیچیده هستند. غالباً توزیع کنندگانی که به عرصه بازاریابی شبکه ای پا می گذارند،درک محدودی از روند کار دارند، الگوی کار و طرح شفافی ندارند، انتظارت آنها غیرواقعی است..آنها حمایت وآموزش کافی دریافت نمی کنند. روند آموزش بالاسریها به زیرمجموعه ها معمولاً کارایی ندارد...
...ارتقاء حرفه ای گری در مقیاسی وسیع در بخش مدیران بسیاری از شرکتها به شکل فرهنگ سازمانی درآمده است...
...آسیا به دلیل وجود صدها میلیون مردم باانگیزه از طبقه متوسط که هنوز در جستجوی فرصتهای تازه و نیزمحصولات و کالاهای جدیدی هستند که با سبک زندگی آنها مطابقت داشته باشد، به کانون توجه بازاریابی شبکه ای تبدیل شده است...
...در بسیاری از شرکتهای بزرگ بازاریابی شبکه ای، فناوریهایی مانند پست صوتی، قابلیت کنفرانس تلفنی، تبلیغات ماهواره ای، پست الکترونیکی، وب سایتها و غیره به سرعت در حال تکمیل هستند....
...اینترنت عملکرد بازاریابی را مؤثرتر و کاربردی تر نموده که برای خبرگان نوین بسیار مطلوب شده است.  معاملاتی که قبلاً ساعتها کار پرزحمت و وقت گیر و اغلب هم کار بدنی می طلبید، امروزه با فشار یک دکمه و یا کلیک ماوس انجام می شود....
...شرکتهای بازاریابی شبکه ای که نام آنها در فهرست بورس اوراق بهادار وجود دارد اغلب از نظر پیشرفت سازمانی و تخصصی در سطح بالاتری قرار دارند....
...بعد از سالها ملاقات با هزاران بازاریاب دریافته ایم پاسخهایی که به پرسش "چرا این شغل را انتخاب کرده ام؟" داده می شود، به اندازه تعداد افراد شاغل در این رشته متنوع است....
...فرصتی که امروز صنعت بازاریابی شبکه ای در اختیار افراد موفق اما ناراضی قرار می دهد این است که انتخاب خود را از موضع قدرت و امنیت و نه ضعف و ناامیدی انجام دهند...
...بسیاری از خبرگان نوین که به این صنعت پیوسته اند معتقدند میزان رشد فردی و فراغتی که به دست آورده اند از نظر آنها بسیار ارزشمندتر از درآمدی است که کسب کرده اند...

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.