DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

مطالبی در زمینه برق ،مکانیک ،کامپیوتر ،معماری ،کنترل ،الکترونیک ، مخابرات،ابزار دقیق ،هوش مصنوعی ، روباتیک، فتونیک، اویونیکAvionic ،فیزیک ،ساختمان ، تاسیسات، تکنولوژی جدید، موبایل ،مدیریت و کارآفرینی، آموزش زبان و مطالعه،خواندنی های اینترنت و انرژی مثبت
DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

مطالبی در زمینه برق ،مکانیک ،کامپیوتر ،معماری ،کنترل ،الکترونیک ، مخابرات،ابزار دقیق ،هوش مصنوعی ، روباتیک، فتونیک، اویونیکAvionic ،فیزیک ،ساختمان ، تاسیسات، تکنولوژی جدید، موبایل ،مدیریت و کارآفرینی، آموزش زبان و مطالعه،خواندنی های اینترنت و انرژی مثبت

عجیب‌ترین هواپیمای ناسا با سوخت روغن سرخ‌کردنی


گریسد لایتنینگ (به معنی صاعقه چرب) نامی است که کارشناسان ناسا روی این هواپیمای عجیب و غریب نهاده‌اند. این هواپیما از سیستم پیشرانش دومرحله‌ای بهره می‌برد که 10 ملخ را می‌چرخاند.

این هواپیمای مدل 3 متری با نام کامل جی.ال 10 گریسد لایتنینگ به موتور دیزلی مجهز است که درون کابین هواپیما نصب شده و سوخت مشتق شده از روغن سرخ‌کردنی را برای تولید برق مصرف می‌کند. برق تولیدی نیز برای چرخاندن 10 موتور این هواپیما استفاده می‌شود که 8 تای آن ها روی بال‌ها و 2 تای دیگر روی بالچه‌های عقب نصب شده‌اند.

برای برخاستن هواپیما، بال‌ها و بالچه‌های عقب به وضعیت عمودی می‌چرخند و هر 10 موتور هواپیما، ملخ‌ها را با قدرت تمام می‌چرخانند تا هواپیما به هوا بلند شود و در هوا معلق شود. وقتی هواپیما به ارتفاع مناسب رسید، بال‌ها و بالچه‌ها به وضعیت افقی می‌چرخند و با استفاده از دو موتور انتهای بال به حرکت خود ادامه می‌دهد.

نخستین آزمایش این هواپیما به تازگی با موفقیت انجام گرفته و ناسا امیدوار است در آزمایش‌های بعدی بتواند با تکمیل این ایده به روشی اقتصادی و نوین برای کاهش آلایندگی کربن پروازهای تجاری دست یابد.

عیب یابی خطوط برق مازندران با ربات پرنده
















برق منطقه ای مازندران و گلستان از ربات پرنده به منظور شناسایی و عیب یابی خطوط  انتقال وفوق توزیع (برای اولین بار در سطح ایران) استفاده کرد.

شناسایی وعیب یابی دکل های 400و230و63 کیلو ولت در سطح  استانهای  مازندران وگلستان از اهداف اجرای این پروزه جدید است.

مجری پروژه و مشاور پروژه دفتر فنی انتقال  شرکت برق منطقه ای مازندران بوده و پیمانکار پروژه شرکت توسعه دهندگان آسمان فرید است.


صیانت از نیروی انسانی، تسریع در کار، ایجاد خسارت کمتر به باغات و مزارع کشاورزی و شناسایی عیوب بابالاترین کیفیت از اثرات اجرایی پروژه می باشد. 

با توجه به گستردگی کار ونگهداری شبکه نیاز است روشهای نوین کاری در دستورکار شرکت قرارگیردبه همین منظور در مقطع فعلی بازدید صعودی با رباط پرنده –جهت دستیابی به پروژه فوق با شرکت توسعه دهندگان آسمان فرید مستقر در پارک علم وفناوری مازندران انجام می شود .


هزینه کل پروژه:840.000.000 ریال بوده است که تابستان امسال عملیاتی شده است. این پروژه توسط  شرکت برق منطقه ای مازندران وگلستان تعرف و به مرحله اجرا درآمده است.

تصاویر ارسالی از رباط پرنده