DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

مطالبی در زمینه برق ،مکانیک ،کامپیوتر ،معماری ،کنترل ،الکترونیک ، مخابرات،ابزار دقیق ،هوش مصنوعی ، روباتیک، فتونیک، اویونیکAvionic ،فیزیک ،ساختمان ، تاسیسات، تکنولوژی جدید، موبایل ،مدیریت و کارآفرینی، آموزش زبان و مطالعه،خواندنی های اینترنت و انرژی مثبت
DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

مطالبی در زمینه برق ،مکانیک ،کامپیوتر ،معماری ،کنترل ،الکترونیک ، مخابرات،ابزار دقیق ،هوش مصنوعی ، روباتیک، فتونیک، اویونیکAvionic ،فیزیک ،ساختمان ، تاسیسات، تکنولوژی جدید، موبایل ،مدیریت و کارآفرینی، آموزش زبان و مطالعه،خواندنی های اینترنت و انرژی مثبت

آشنائی با کارتریج پرینتر ها و شارژ کارتریج

دنیای کارتریج شارژ انواع کارتریج های لیزری و جوهر افشان



نحوه باز کردن هد مسدود شده پرینتر

توجه مهم: در تمامی مراحل زیر این نکته را به یاد داشته باشید که خارج کردن کارتریج های جوهر از پرینتر برای مدت طولانی، ممکن است خشک شدن جوهر و خراب شدن هد را در پی داشته باشد.

چنانچه پرینتر شما پس از استفاده نرمال دچار گرفتگی هد شده است و این گرفتگی با استفاده از نرم افزار Head Cleaning پرینتر برطرف نمی شود، استفاده از محلول هد بازکن ملایم Neomark توصیه می شود.
اگر گرفتگی هد ناشی از استفاده نکردن از پرینتر برای مدت طولانی و یا استفاده از جوهرهای نامرغوب باشد، استفاده از محلول هد بازکن قوی Neomark توصیه می گردد.

نحوه باز کردن هد مسدود شده پرینتر با استفاده از محلول هد باز کن ملایم Neomark Clean 01-B

1. ابتدا یک سری کارتریج قابل شارژ برای پرینتر خود تهیه کرده و آنها را با محلول هد بازکن ملایم Neomark Clean 01-B پرکنید.
2. کارتریج های پر شده با محلول هد باز کن را جایگزین کارتریج های جوهر نمایید.
3. دو بار عمل Head Cleaning را با استفاده از نرم افزار پرینتر انجام دهید.
4. با استفاده از کامپیوتر نرم افزار Nozzle Check را اجرا کرده Nozzle Check Pattern را پرینت کنید و ببینید آیا نازلهای گرفته شده باز شده اند یا خیر. (از آنجایی که محلول هد بازکن تقریبا بی رنگ است، Pattern را به دقت و در مقابل نور مشاهده نمایید.)
5. چنانچه نازلها هنوز باز نشده اند، عمل Head Cleaning را مجددا انجام دهید و سپس مرحله 4 را تکرار کنید، چنانچه باز هم جواب نگرفتید، پرینتر را برای چندین ساعت رها کنید و سپس مرحله 4 را انجام دهید. برخلاف هد باز کن قوی، محلول هد بازکن ملایم را می توانید برای مدتها روی پرینتر خود نصب نمایید.





  چاپ Sublimation (تصعیدی) چیست ؟
  چاپ Sublimation (تصعیدی) یک روش چاپ روی اشیاء می باشد ولی قبل از توضیح این روش چاپ، باید بدانیم که تصعید یا Sublimation چیست، همانطور که می دانیم بطور معمول مواد در سه حالت جامد، مایع و گاز در طبیعت موجودند، اکثر مواد در اثر گرما از حالت جامد به مایع (ذوب) و سپس به گاز (تبخیر) تبدیل می شوند و با سرد شدن از گاز به مایع (میعان) و از مایع به جامد (انجماد) تبدیل می شوند. ولی در طبیعت موادی وجود دارند که فقط در دو حالت جامد و گاز هستند این مواد در اثر گرما از حالت جامد مستقیما به گاز تبدیل شده و با سرد شدن مستقیما جامد می شوند. به تبدیل مستقیم از حالت جامد به گاز تصعید گفته می شود. این خاصیت اساس روش چاپ تصعیدی است، جوهر استفاده شده در روش چاپ تصعیدی این خاصیت را دارد که در دمای حدود 180 درجه سانتیگراد مستقیما از حالت جامد به گاز تبدیل شود. با این روش می توان تصویر چاپ شده را از روی کاغذ مخصوص به شی مورد نظر انتقال داد.


   در این روش، تصویر دلخواه با استفاده از یک پرینتر خانگی و جوهر Sublimation روی کاغذ مخصوص چاپ می شود. سپس تصویر چاپ شده روی شی مورد نظر گذاشته می شود و در مجاورت گرما و حرارت به سطح جسم منتقل می شود. وجود یک پوشش مخصوص روی شی از پاک شدن تصویر چاپ شده جلوگیری می کند. مهمترین مزایای این روش چاپ، هزینه پایین دستگاه های چاپ و همچنین امکان چاپ در تیراژ پایین است.


   تصویر چاپ شده با استفاده از یک دستگاه پرس حرارتی، گرم شده و به شی مورد نظر فشرده می شود، در اثر گرما جوهر تشکیل دهنده تصویر به حالت گاز در آمده و تحت فشار پرس، روی پوشش مخصوص شی منتقل می شود.

از این روش برای چاپ روی بشقاب، لیوان، کاشی، پازل، ماوس پد و ... استفاده می شود. بشقاب ها و لیوان های چاپ شده با این روش قابل شستشو حتی با ماشین ظرفشویی هستند.

پرس های حرارتی در انواع مدور (مخصوص ماگ، لیوان، گلدان و ...)، تخت (مخصوص کاشی، پازل و ...)، پرس بشقاب، پرس کلاه و همچنین پرس های چند کاره تولید می شود.



نکات مهم برای استفاده از جوهر OEM (لیتری)
هنگام استفاده از جوهر OEM (لیتری) به نکات زیر توجه کنید:
1. از معتبر بودن مارک جوهر اطمینان حاصل کنید.
2. حتما دقت کنید که مدل پرینتر یا کارتریج شما روی جوهر درج شده باشد، استفاده از جوهر هایی که برای مدل خاص تولید نشده اند توصیه نمی شود.
3. چنانچه از پرینتر مکررا استفاده نمی کنید، استفاده از CISS (تانک جوهر) توصیه نمی شود، بهتر است از کارتریج های قابل شارژ استفاده کنید.
4. چنانچه پرینتر شما برای استفاده از جوهر Pigment طراحی شده، در انتخاب جوهر باید دقت بیشتری داشته باشید، زیرا این پرینتر ها حساس تر هستند، جالب است بدانید که بسیاری از فروشندگان و حتی تولیدکنندگان به علت قیمت بالای این جوهر ها و تکنولوژی بالای ساخت این جوهرها، جوهر های Dye Base را بجای جوهر های Pigment به خریداران می فروشند. نکته مهم دیگری که هنگام شارژ این جوهر ها باید توجه داشته باشید این است که حتما بطری جوهر را خوب تکان دهید.
5. به صورت کلی استفاده از CISS(تانک جوهر) برای جوهر های Pigment توصیه نمی شود، زیرا این جوهرها اگر برای مدت طولانی ساکن بمانند، ته نشین می شوند. اگر استفاده شما از پرینتر زیاد است و به استفاده از CISS اسرار دارید، هر از چند گاهی تانک جوهر را تکان دهید.
آخرین و مهمترین نکته : چنانچه پول کافی برای خرید کارتریج اورجینال دارید یا حوصله و وقت کافی برای عیب یابی پرینتر ندارید استفاده از جوهر OEM توصیه نمی شود.


rightc.gifباور های نه چندان درست در مورد پرینتر های جوهر افشان!
. استفاده از جوهر های لیتری (OEM) صدمات جبران ناپذیری به پرینتر می زند؛
شکی نیست که خیلی ها تجربیات تلخی در رابطه با استفاده از جوهر های OEM یا لیتری دارند، عوامل متعددی باعث خراب شدن و یا مسدود شدن نازلهای هد پرینترها می شوند، به عنوان مثال برای پرینترهای پیزوالکتریک(مانند اپسون) ویسکوزیته، PH، و همگن بودن جوهر بسیار مهم است، چنانچه یکی از این خواص با جوهر اصلی متفاوت باشد، ممکن است هد پرینتر را برای همیشه خراب کند. باید توجه داشت که نمی توان در مورد تمامی جوهر های OEM یکسان قضاوت کرد، برخی از جوهرها توسط کارخانجات معتبری تولید می شوند و برخی دیگر در کارگاه های کوچک. بهتر است بگوییم استفاده از جوهر OEM به دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد.

2. کیفیت چاپ با استفاده از جوهر OEM(لیتری) تفاوتی با جوهر اورجینال ندارد؛
حقیقتا به سختی می توان تفاوت ظاهری عکسهای چاپ شده با جوهر های OEM مرغوب و جوهر های اورجینال را تشخیص داد (مخصوصا در مورد جوهر های Dye base)، ولی باید توجه داشت که یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین کیفیت یک جوهر، عمر تصویر چاپ شده است. پس از گذشت چند ماه از چاپ، تفاوت کیفیت جوهر ها بوضوح مشخص می گردد.

3. به علت کیفیت بسیار بالای پرینتر های Epson یک شمارنده در آنها نصب شده تا پس از مدتی استفاده به سرویس احتیاج داشته باشند؛
منشا این باور پیام خطایی است که هر از چند گاهی دارندگان پرینتر های خانگی Epson با آن مواجه می شوند که مضمون آن "پرینتر شما نیازمند سرویس است" می باشد، اکثر کاربران با استفاده از برنامه های مانند SSC Service Utility از این پیام خلاص می شوند ولی حقیقت موضوع این است که هنگامی که عمل Head Cleaning را انجام می دهید، مقدار قابل توجهی جوهر توسط یک موتور خلا کوچک کشیده شده و روی یک فیلتر جذب کننده می ریزد، در پرینترهای ارزان قیمت این فیلتر در کف پرینتر به صورت غیرقابل تعویض نصب شده است. با تکرار Head Cleaning کم کم این فیلتر از جوهر خشک شده اشباع می گردد و دیگر توان جذب جوهر را ندارد، شمارنده مذکور نیز به این منظور تعبیه شده تا قبل از اشباع این فیلتر با مراجعه به نمایندگی تعویض شود. حال اگر بدون تعویض این فیلتر با استفاده از برنامه های ریست کننده از پرینتر استفاده کنیم ممکن است عمل Head Cleaning به خوبی انجام نشده و پس از مدتی پرینتر غیر قابل استفاده گردد.

4. CISS(تانک جوهر) توسط سازندگان جوهر تولید می شود؛
تانکهای جوهر عمدتا در کشور چین و به صورت OEM تولید می شوند، از آنجایی که واردکنندگان جوهر، تانک جوهر نیز وارد می کنند، این باور غلط بوجود آمده است. بسیاری از فروشندگان به این موضوع اصرار دارند که مخزن آنها توسط فلان شرکت آلمانی یا کره ای تولید شده، برای تشخیص حقیقت کافی است سری به وب سایت اصلی این سازندگان بزنید.

5. تفاوتی بین جوهرهای مدلهای مختلف پرینتر ها وجود ندارد؛
حتما شما هم با این جملات آشنا هستید: "کی به شما گفته که جوهر C91 با R290 فرق داره؟ اپسون با اپسون فرقی نداره، تازه جوهر Hp هم به Epson می خوره" ناگفته نماند خیلی از جوهر ها ممکن است با خیلی از پرینتر ها کار کنند، ولی استفاده از جوهر پرینتر دیگر مشکلاتی را چون تفاوت فاحش در کیفیت تصاویر چاپ شده، عمر کوتاه تصاویر چاپ شده و کاهش عمر هد را در پی خواهد داشت.


نکاتی در باره شارژ کارتریج لیزری
- از دست زدن به درام برهیزید و در این صورت درام را با ماده شوینده ( آب ریکا ) تمیز کنید

2-پی سی ار یا فوم رولر را فشار ندهید

3- مگنت و بلید ها را با الکل تمیز کنید

4-در زمان مونتاژ از پودر استوک برای درام استفاده کنید

 


شارژ کارتریج سامسونگ

1 -تهیه چیپ مخصوص کارتریج در صورت دارا بودن

2-تهیه پودر مخصوص چاپگرهای سامسونگ (100 گرمی)

شارژ کارتریج های سامسونگ به علت دارا بودن سوراخ برای شارژ بسیار آسان بوده و با باز کردن چند پیچ دسترسی به ان آسان می باشد

نکاتی که در هنگام شارژ باید رعایت شود تا کیفیت چاپ خوبی داشته باشیم به شرح ذیل است:

1-تمیزی درام و کلیه فوم ها

2- تمیزی بلید

3-تمیزی مخزن پودر

برای تمیز کردن درام می توان از دستمال کاغذی استفاده نمود و برای فوم ها باید انها را با آب سرد و ریکا شست فقط در هنگام شستشو مواظب باشید که فشار بیش از حد به فوم وارد نشود و بعد از شستشو آنرا با یک دستمال نخی خشک کنید در هنگام خشک شدن از تماس دست با فوم بپرهیزید.

برای تمیز کردن بلید می توان انرا شست و خشک کرد

مخزن را هم بوسیله دستگاه بلوور باد بگیرید تا تمیز شود

در زمان مونتاژ از دست زدن به سطح قطعات بپرهیزید

 


شارژ کارتریج و تعویض درام تونر لکسمارک


شارژ کارتریج تونر و تعویض درام

LEXMARK  E260/ E260d / E260d


    کاور مگنت رولر و پیچ آن را بردارید . کاور را از وسط آن خم کرده و سپس از جای خود خارج نمایید . دقت کنید هر طرف از کاور دارای دو پین است که در صورت عدم توجه و دقت ، خواهند شکست .

    با استفاده از پیچ گوشتی تخت و مطابق شکل چرخ انکودر را بردارید.

    در پوش کارتریج تونر را برداشته و باقیمانده تونردرمخزن کارتریج تونر را خارج نمایید .

    فنر نگهدارنده Doctor Blade را بردارید . در این حالت Doctor Blade آزاد شده و می بایست آن را برداشته و در جای مناسب بگذارید .

    چرخدنده مربوط به مگنت رولر را از جای خود خارج نمایید . برای این کار می بایست با استفاده از یک سیم چین  سوراخهای روی چرخدنده رادر جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا قفل آن آزاد شود . البته هنوز چرخدنده آزاد نشده و از محل خود خارج نمی شود .

    پیچ مربوط به چرخدنده رابط را باز نمایید .

    چرخدنده رابط و چرخدنده مگنت رولر را بردارید .

    دنده رابط بزرگ را با فشردن کلیپس مرکز چرخدنده از جای خود خارج نمایید .

    پیچ و چرخدنده رابط پایین را خارج نمایید .

    چرخدنده رولر تغذیه تونر ( پری شارژ ) را بردارید . این دنده در جای خود بسیار سفت و محکم است و باید با احتیاط آن را خارج کنید .

    دو عدد پیچ مربوط به صفحه چرخدنده ها را باز نموده و صفحه را بردارید .

    مگنت رولر را خارج نموده و و رولر تغذیه تونر ( پری شارژ ) را با پمپ باد تمیز نمایید .

    با استفاده از یک گوش پاک کن یا پاچه نخی بدون پرز کاسه نمد مگنت رولر را تمیز کنید .

    با استفاده از یک پارچه نخی بدون پرز مگنت رولر را تمیز نموده و دوباره در جای خود نصب کنید . برای تمیز کردن مگنت رولر از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نکنید .

    صفحه دنده ها را نصب نموده و پیچ های آن را ببندید .

    چرخدنده رولر تغذیه تونر ( پری شارژ )را در محل خود قرار دهید . این دنده به سختی در محل خود قرار می گیرد . مطمئن شوید که چرخدنده به طور کامل در محل خود نصب شده است .

    چرخدنده مگنت رولر را در جای خود قرار دهید و با استفاده از سیم چین آن را برخلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای خود قفل شود . سپس دنده رابط و پیج آن را ببندید . همچنین دنده رابط بزرگ را در جای خود نصب نمایید .

    Doctor Blade را به درستی در جای خود قرار داده و فنر نگهدارنده آن را مانند شکل در جای خود نصب نمایید

    کاور مگنت رولر را نصب نموده و پیچ آن را ببندید .

    با استفاده از تونر میوا کارتریج را شارژ نموده و درپوش کارتریج را نصب نمایید .

    چرخ انکودر را در جای خود قرار دهید .

    Chip کارتریج تونر را با احتیاط تعویض نمایید. از تماس هرگونه شیی خارجی با چیپ به شدت پرهیز کنید.


دقت کنید:

استفاده از مواد مصرفی متفرقه به چاپگر لیزر ی شما صدمه جدی وارد کرده و گارانتی آن را باطل می کند. جهت حفظ کارایی چاپگر لیزری لکسمارک فقط از کالاهای مصرفی اصل یا MEVA استفاده نمایید.

تعویض درام

لطفا توجه کنید : تعویض درام به دلیل ظرافت مورد نیاز بسیار حساس است . در صورتیکه احتمال آسیب رسیدن به یونیت درام را تصور می نمایید ، لطفا از کارشناس مربوطه کمک بخواهید .


    دو پیچ مربوط به دسته کارتریج درام را باز نموده و دسته را بردارید .

    در حالیکه دیواره کارتریج درام را به سمت بیرون خم کرده اید ، با استفاده از دم باریک یا خارکش ، زبانه های قطعه پلاستیکی نگهدارنده درام را به داخل فشار داده و بچرخانید تا زبانه ها وسط دو شیار قرار بگیرند .( قطعه پلاستیکی نگهدارنده درام در واقع از دو قسمت پلاستیکی تشکیل شده است)


با استفاده از یک پیچ گوشتی تخت و به آرامی قطعه پلاستیکی نگهدارنده درام را از قسمت داخل کارتریج بردارید . سعی کنید قطعه پلاستیکی به گونه ای خارج شود که تغییر شکل ندهد تا هنگام نصب مجدد دچار اشکال نشوید .


    درام را با احتیاط خارج نمایید  .  مراقب باشید تا سطح درام را لمس نکنید .

    رولر شارژ درام را با احتیاط خارج نمایید . نگهدارنده و فنرهای رولر شارژ درام نیز به همراه آن خارج می شوند . مراقب باشید تا رولر شارژ درام با پوست شما تماس پیدا نکند زیرا چربی پوست جذب آن شده و چاپ را دچار اشکال خواهد کرد .

    پیچ های مربوط به "تیغه پاک کننده درام" را باز نمایید .

    تیغه پاک کننده را برداشته و تونر های اضافی را خارج نمایید .

    تیغه پاک کننده درام را به پودر استارتر آغشته نموده و در جای خود نصب کنید . دو عدد پیچ مربوط به آن را ببندید . ( در صورت لزوم تیغه پاک کننده درام را تعویض نمایید )

    نگهدارنده های رولر شارژ درام را با الکل سفید 99% تمیز نموده و آنها را در دو طرف رولر شارژ درام قرار دهید . در صورت لزوم رولر شارژ درام را با استفاده از آب گرم و مایع شستشو تمیز نمایید .

    رولر شارژ درام و نگهدارنده های آن را در جای خود نصب نمایید . مطمئن شوید فنرها به درستی در جای خود قرار گرفته اند .

    در حالیکه مخزن ضایعات تونر به سمت شما نباشد و دنده بزرگ نیز در سمت چپ باشد ، درام را در جای خود نصب نمایید . فنر انتهای درام می بایست در جای خود روی دیواره کارتریج قرار گرفته و قفل شود .

    قطعه پلاستیکی نگهدارنده درام را مطابق شکل و در حالیکه زبانه های روی قطعه پلاستیکی و شکافهای دیواره کارتریچ منطبق بر هم باشند ، نصب نمایید . نوک دم باریک یا خارکش را از بیرون وارد شکافها نموده و با فشردن رینگ ( حلقه ) و چرخاندن آن ، قطعه پلاستیکی را روی دیواره کارتریج قفل نمایید . توجه داشته باشید چرخش حلقه به سمت راست ساده تر از جهت مخالف آن است .

    محور درام را فشار دهید و مطمئن شوید که دو قسمت قطعه پلاستیکی نگهدارنده درام با هم هماهنگ هستند 

    دسته کارتریج درام را در جای خود قرار داده و با استفاده از دو پیچ آن را محکم کنید .


   برای اطمینان از عملکرد صحیح چرخش درام ، دنده بزرگ را در جهت صحیح بچرخانید . بهترین تست برای کنتری نهایی درام همین آزمایش  است .

 

 از بین بردن محدودیت پرینت با کارتریج اولیه در پرینترهای سامسونگ

مدل‏های ML1640/1641/2240/2241 و MLT-D108S پرینترهای سامسونگ از بهترین و مقرون به صرفه‏ترین پرینترهای بازار هستند. اما دارندگان این نوع پرینترها پس از مدتی کار با آن به یک مشکل خاص بر‏می‏خورند. پس از پرینت 2500 صفحه با کارتریج اولیه که همراه پرینتر بوده است، پیغام Toner Exhausted نمایش داده می‏شود که به معنی خالی شدن تونر است. در صورتی که مخزن کارتریج پر باشد باز هم این پیغام نمایان می‏شود و این موضوع بدین معنی است که این پرینترها طوری ساخته شده‏اند که شما مجبور باشید پس از پرینت 2500 صفحه ناچاراً یک کارتریج نو بخرید. در خصوص کارتریج اولیه این پرینتر بایستی گفت که این کارتریج بر خلاف سایر کارتریج‏ها چیپ ندارد بلکه چیپ بر روی برد اصلی پرینتر نصب شده است. با این وجود در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با بهره‏گیری از آن می‏توانید این محدودیت استفاده از کارتریج اولیه را از بین ببرید و حتی تا ابد آن را شارژ کنید و از آن استفاده نمایید!

برای این کار آشنایی با الکترونیک در حد و اندازه درس حرفه و فن دوره راهنمایی لازم و کافی می‏باشد.

ابتدا پیش از هر کاری پرینتر را خاموش کرده و آن را از برق بکشید.
پس از این کار بایستی پوشش پشتی پرینتر را باز نمایید. بدین منظور ابتدا دو پیچی را که یکی سمت کابل USB و دیگری سمت کابل برق است را به وسیله پیچ گوشتی باز نمایید. سپس زائده زیر دستگاه را با پیچ گوشتی جدا کنید.
بعد از باز کردن کاور پشتی پرینتر و برداشتن آن، دو برد خواهید دید. بردی که در سمت چپ قرار دارد و کابل برق به آن وصل میشود و برد دیگر که کابل USB به آن متصل میگردد.
با برد سمت چپ که مربوط به (ترفندستان) مرکز تغذیه پرینتر است به هیچ وجه کاری نداشته باشید. در نتیجه از دست زدن به آن جداً خودداری کنید.
در نتیجه مستقیم به سراغ برد سمت راست بروید. بر روی این برد یک چیپ بزرگ مرکزی به چشم می‏خورد و در کنار آن یک آی سی 8 پایه با شماره 93c66‌ یا 93c66wp وجود دارد.
کاری که شما بایستی انجام دهید این است که با دقت، پایه 1 و 4 این آی‏سی را با یک سیم به وسیله هویه به هم لحیم کنید تا به هم متصل شوند.
در تصویر زیر، این چیپ پس از لحیم شدن به چشم می‏خورد:

از بین بردن محدودیت پرینت با کارتریج اولیه در پرینترهای سامسونگ

با انجام این عمل، کار تمام شده است.
پوشش پشتی پرینتر را ببندید و پرینتر را به برق بزنید و روشن کنید.
جهت اطمینان از انجام صحیح عملیات، دکمه‏ی روی پرینتر را به مدت 3 الی 4 ثانیه نگاه دارید. پرینتر بر روی کاغد اطلاعاتی تحویلتان خواهد داد که که در جلوی عبارات موجود در آن (ترفندستان) هیچ چیز به چشم نمیخورد. در صورتی که اگر قبل از عملیات بالا، این پرینت را می‏گرفتید اطلاعات دقیقی از آمار و ارقام در آن درج شده بود. این موضوع بدین معنی است که دیگر پرینتر امکان شمارش کاغدهای پرینت شده یا میزان تونر را ندارد. در نتیجه دیگر کنترلی بر روی محدودیت 2500 پرینت نیز نخواهد داشت. البته دقت داشته باشید که از این پس بایستی خودتان هر از گاهی تونر را چک کنید تا از سطح آن اطلاع پیدا کنید.

در پایان لازم به ذکر است در صورتی که دوست دارید از این ترفند استفاده کنید به هیچ وجه Firmware پرینتر خود را Update نکنید.
همچنین همان طور که ذکر شد این ترفند تنها بر روی کارتریج اولیه یا به اصطلاح Starter Cartridge جوابگو خواهد بود. کارتریجی که شما به صورت جدا خریداری می‏نمایید خودش چیپ دارد.
از بین بردن این محدودیت به صورت نرم‏افزاری امکان پذیر نیست. در نتیجه از تعمیرکارانی که ادعا می‏کنند به روش نرم افزاری قصد حل این مشکل را دارند برحذر باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.