DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

مطالبی در زمینه برق ،مکانیک ،کامپیوتر ،معماری ،کنترل ،الکترونیک ، مخابرات،ابزار دقیق ،هوش مصنوعی ، روباتیک، فتونیک، اویونیکAvionic ،فیزیک ،ساختمان ، تاسیسات، تکنولوژی جدید، موبایل ،مدیریت و کارآفرینی، آموزش زبان و مطالعه،خواندنی های اینترنت و انرژی مثبت
DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان

مطالبی در زمینه برق ،مکانیک ،کامپیوتر ،معماری ،کنترل ،الکترونیک ، مخابرات،ابزار دقیق ،هوش مصنوعی ، روباتیک، فتونیک، اویونیکAvionic ،فیزیک ،ساختمان ، تاسیسات، تکنولوژی جدید، موبایل ،مدیریت و کارآفرینی، آموزش زبان و مطالعه،خواندنی های اینترنت و انرژی مثبت

بویینگ از نمای داخلی فضاپیمای تجاری آینده پرده برداری کرد.

boeing_cst-100_945

 

شرکت بویینگ یک نمای داخلی جدید از ورژن تجاری کپسول فضایی سرنشین دار نسل آینده (CST-100) رونمایی کرد و نشان داد که چگونه روزی ممکن است افرادی غیر از فضانوردان ناسا به فضا سفر کنند.

بویینگ و شرکت همراهش، صنایع هوافضای بیگلو (Bigelow Aerospace)، نمای داخلی ورژن تجاری کپسولش را که برای ناسا طراحی کرده به نمایش گذاشت، همچنین شرکت بیگلو یک مدل مقیاس کامل از اقامتگاه فضایی BA-330 را به‌نمایش گذاشت.

کریس فرگوسن، فرمانده سابق شاتل فضایی آتلانتیس و سرپرست فعلی خدمه و ماموریتهای بویینگ برای برنامه فضایی تجاری، گفته: “ما واقعاً در حال ورود به بازار تجاری صنعت فضایی هستیم و ما باید مشتریان بالقوه‌مان (غیر از ناسا) و آنچه را که از طراحی داخلی فضاپیمایشان انتظار دارند مدنظر قرار دهیم.”

مهندسان شرکت بویینگ از تجربه چند دهه‌ای بویینگ در توسعه سیستمهای هوافضایی دولتی و تجاری برای طراحی داخلی این فضاپیما بهره برده‌اند. راچل اورنان، مدیر فروش و بازاریابی منطقه‌ای هواپیماهای تجاری بویینگ گفته: “تیمهای بویینگ از آغاز عصر هوانوردی تجاری، همواره طراحی‌های نوآورانه و برنده جایزه برای نمای داخلی هواپیماهای ما انجام داده‌اند.” و همچنین افزود: “طراحی نسل آینده نمای داخلی فضاپیماها یک فرآیند طبیعی است. یک نمای آشنای آبی آسمانی به سرنشینان کمک می‌کند حس پیوند و ارتباطشان با زمین را حفظ کنند.”

کپسول CST-100 به عنوان بخشی از پروژه قابلیتهای یکپارچه خدمه تجاری ناسا، برای انتقال هفت خدمه یا ترکیبی از بار و خدمه به مقاصد مدار ارتفاع پایین، مانند ایستگاه فضایی بین المللی یا ایستگاه آینده شرکت بیگلو، توسعه داده شده است.

در ادامه تعدادی از تصاویر مربوط به این کپسول ارائه می‌شود:

تصویر فوق، نمایی شبیه‌سازی شده از لحظه سکوگیری کپسول بویینگ (سمت چپ) و ایستگاه فضایی (سمت راست) را نشان می‌دهد.

صنعت حمل و نقل فضانوردان به سوی تجاری شدن پیش می‌رود، آیا در دهه‌های آینده، ناسا می‌تواند با شرکتهای هوافضایی بزرگ، مانند بویینگ، اسپیس ایکس، اوربیتال ساینسز و … در این عرصه رقابت کند؟ آیا شاهد روزی خواهیم بود که هزینه سفر به فضا برای هر مسافر تا حد یک سفر هوایی بین قاره‌ای کاهش پیدا کند؟

منبع:  


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.