ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
مجله دنیای آسانسور - شماره 28-27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
مقدمه پلهبرقیها بیشترین ظرفیت جابهجایی عمودی را در بین دستگاهای مشابه نظیر آسانسور دارا میباشند. استفاده از این وسیله در امکن عمومی متروها، پایانههای مسافری، فروشگاهها و مرکز تجاری مزیتهای رقابتی و ارزش افزوده بسیاری را به دنبال دارد. در مرکز تجاری میتوان هدایت جمعیت به سمت طبقات بالاتر یا پایینتر از همکف را در دو حالت با پلهبرقی و بدون پلهبرقی به راحتی مقایسه نمود. بسیاری از طبقات بالایی مرکز تجاری در ایران به دلیل عدم وجود پلهبرقی با تردد بسیار کمتری مواجه هستند و به همان نسبت رونق کسب و کار در آنها بسیار کمتر میباشد. امروزه حتی در فروشگاههای کوچک دو طبقه برای انتقال مشتریان به طبقه بالاتر از پلهبرقی استفاده میشود. هر چند قیمت اولیه پلهبرقی بالا به نظر میرسد؛ اما در مقایسه با منافع بسیار زیاد و طولانی مدت آن، به شدت اقتصادی است. آنچه در این مقاله آمده است؛ نگاهی گذرا به اصول اولیهای است که طراحان باید در بدو امر طراحی و انتخاب پلهبرقی بدان توجه نمایند.
· استفاده از پلهبرقی ارزانترین روش جابهجایی افراد بین دو سطح متفاوت میباشد. · مناسب ترین شیوه برای جابهجایی مسافران، حرکت پلهبرقی در یک جهت میباشد. اگر چه میتوان هنگام استفاده، حرکت در هر دو جهت را برای آن تعریف نمود. · پلهبرقیهایی آسانتر مورد استفاده مسافرین قرار میگیرند که بتوانند مسافر را به پایین (مکان آغازین) برگردانند. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|